Nog steeds even terug in de tijd, dag 15. - Reisverslag uit São Sebastião, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu Nog steeds even terug in de tijd, dag 15. - Reisverslag uit São Sebastião, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

Nog steeds even terug in de tijd, dag 15.

Door: TessaNadieh

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

02 Augustus 2010 | Brazilië, São Sebastião

Oi oi!

Ik ben even de dagen aan het bijwerken en ben nu aangekomen bij dag 2 van het beachhouse. (Nazjie)

Gisteravond zijn Fernando en een aantal vrienden van hem aangekomen in het beachhouse. fernando is namelijk vannacht jarig. Tess, Le en ik gaan weer naar het strand om van de zon te genieten, na een uurtje komt de groep ons halen om naar de kleine waterval te gaan. We moeten onze slippers bij het strand laten want op blote voeten gaat makkelijker.
Vol goede moed beginnen we aan onze tocht. Er loopt een klein riviertje door de jungle die we moeten volgen om bij de waterval te komen, Het is niet echt een weg voor mensen maar meer voor mogolie of tarzan. Zo lopen we onze tocht dan ook na een tijdje te ondersteunen met disney nummer van junglebook en tarzan. Wij in het Nederlands hun in het Portugees. De tarzankreet is het zelfde maar de rest verschilt qua tekst behoorlijk.
Na 20 min worstelen met wankelende, gladde stenen, takken die je aanvallen( voor de keizer kusco kenners, oeee wat een enge boom)en modder waar je in wegzakt komen we aan op de eindbestemming. Een prachtige waterval midden in de junge. We genieten even van het ijsoude water en begin weer aan onze tocht.
Eenmaal terug op het strand merken we dat we lekker voer waren voor al het ongedierte wat er zat. we zitten helemaal onder maar dat mag de pret niet drukken. We blijven nog de hele dag op het strand biertjes drinken en genieten van alle leuke dingen om ons heen.

´s avonds zitten Tess en ik weer met sophieke op bed terwijl helena haar soapserie aan het kijken is. Het feest van Fernando is al bezig maar we zijn een beetje duf van de hele dag niks hoeven doen. Na een uur rapen we ons bij elkaar en gaan we even boven kijken. We krijgen gelijk een halve liter caipirinha (snap ook niet waarom het altijd zo groot moet zijn) en worden aan iedreen voorgesteld. Het feest is verdeeld over 3 groepen, de trance mensen een meter verder de r&b ers en beneden de geen smaak hebbers. Ik probeer de trance mensen over te brengen naar de r&b hoek zodat we die muziek uit kunnen zetten en niet een remix van trance en r&b houden. Het is me gelukt! Het feest kan dus echt beginnen, ik haal mijn ipod erbij en zo word de hele avond mijn muziek gedraaid. Zelfs ´´hey schatje hey schatje, kom met me mee schatje´´ word gedraaid, Helena had deze gevraagt en zingt dat ook volop in het nederlands mee. Het is een hele gezellige avond met veel leuke mensen.

Na een tijdej bedenk ik me dat ik net als tess en helena ook maar eens naar bed moet omdat we ´s ochtends heel vroeg naar Rio vertrekken. Aangekomen bij mijn bed is er een ander meisje in coma gevallen. Aangezien ik toch nog klaar wakker ben ga ik nog even naar boven er vertel nog met alles en iedereen. Om half 7 loop ik tach maar weer eens terug en gelukkig is mijn plekje weer vrij.

om 8 uur staan we op en rapen we alle spullen bij elkaar. op naar Rio!!
We stappen in de auto zetten hem aan ennnnnn .... de auto doet het niet...
De accu is leeg, Fernando en een paar vrienden worden uit bed gehaald en aan het werk gezet. Na een half uur doet hij het weer en kunnen we gelukkig alsnog vertrekken.

Van de rit heb ik niet heel veel meer mee gekregen aangezien ik een beetje moe was maar aangekomen bij Rio was ik weer klaarwakker. Het is een hele andere stad en niet te vergelijken me Sao Paulo. De favela´s beginnen al vroeg en zijn enorm groot. Het lijkt wel of er meer favela´s zijn als gewone huizen.

Aangekomen bij de tante leggen we onze spullen neer en gaan we gelijk naar het strand. Weer even genieten. Na het strand gaan we even op bed liggen en worden de volgende ochtend pas weer wakker. Ons slaap te kort van de hele vakantie was even te veel geworden endit heeft ons goed gedaan.

Nou dit was het weer voor dag 15, mijn verhaal waar ik de dag niet van wist is dag 16. Dus het vervolg op deze dag.
We liggen weer op schema dus kunnen weer nieuwe ervaringen op gaan doen.

Misschien tot vanavond en ander tot morgen.

Ps. pa we slapen op de kamer van Marcelo, de BMW en volvo staan er nog steeds. Verder kregen jullie veel groetjes en knuffels van het gezin hier maar vooral van Marcelo. Hij heeft een top tijd gehad met jullie!

Liefs Tess & Nadieh


Trouwens de foto´s bij deze verhalen staan bij het korte verslag van Tess.

  • 03 Augustus 2010 - 15:48

    Pa:

    Het zit er bijna op meiden, als ik het mij goed herinner komen jullie rond 10uur aan in amsterdam en kunnen jullie rond 13:00 thuis zijn in Sittard. We willen jullie daar dan oppikken. Een vluchtnr zou ook handig zijn. Neem het er nog even goed van en groetjes en knuffels aan Helena, ouders en vrienden. xx Pap

  • 03 Augustus 2010 - 19:21

    Nadieh:

    Het paps!

    We komen om 11:35 aan op Schiphol. Moeten dan nog koffers enzo pakken en Starbucks drinken. Zullen rond 12:30/ 13:00 de trein hebben denk ik. Dus zullen rond 4 in Sittard zijn, maar ik zal jullie nog wel bellen. Vind ik wel super leuk dat jullie ons komen halen!! Ons vluchtnummer is: Alitalia AZ675 & AZ108, de 108 is naar Schiphol. Vrijdag de 6e is dit trouwens. G
    Zijn weer in sao paulo en gaan weer leuke dingen doen.
    Tot vrijdag, heb zin om jullie weer te zien!
    Xx

  • 04 Augustus 2010 - 11:52

    Maarten:

    Na het overleven van een jungeltocht en drank asn het strand en een slapenloze nacht met muziek en dans en weer drank is het maar goed dat de vakantie niet eeuwig duurt. Groetjes en tot ziens in Munstergeleen.

  • 23 Augustus 2010 - 14:51

    Sandra:

    Is het alweer bijna voorbij.. Volgens mij erg snel gegaan voor jullie?
    Eenmaal thuis denk ik lekker bijkomen van de hele reis en heeeeeeeeeeeeel veel bijkletsen denk ik zo!!

    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, São Sebastião

Nadieh & Tessa

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 31814

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 23 Juli 2016

Curacao

13 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Fortaleza & Sao Paulo!

15 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Helena!

Landen bezocht: