donderdag tot zondag: wat een belevenissen! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu donderdag tot zondag: wat een belevenissen! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

donderdag tot zondag: wat een belevenissen!

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

05 Augustus 2012 | Brazilië, Fortaleza

Olaaa

Zijn we weer, Nadisney aant woord (ze blijven me verbazen met namen, deze heb ik gekregen vanwege m'n filmkeuze).
Tessa is nu vooral Tassa.

We liggen weer een beetje achter dus probeer het kort te houden maar hebben veel te vertellen.
Donderdag zijn we met de moeder van Helena naar de markt gegaan (march 25). Allemaal kraampjes met sieraden, nep-dvd's, enz. We kopen 3 dvd's voor €5 want we willen Madagascar 3 graag zien (misschien vandaar de naam Nadisney). Verder kopen we niet veel maar genieten van het feit dat we in Brazilië zijn. Daisy neemt ons ook mee naar een museum waardoor we ook nog wat van de cultuur meekrijgen. Erg leuk om te zien!
Op de markt heb je allemaal verschillende fruit-, vlees-, noten-, snoep-, kruiden-, en viskraampjes. Aangekomen bij de fruitafdeling wordt ons gelijk iets te proeven aangeboden, we proeven lachen vriendelijk zeggen  obrigado en lopen door. Een minuut later wordt ons weer iets aangeboden, uiteindelijk staan we hier een minuut of 10 en hebben we vanalles geproefd. Wat een verschil met thuis, alles is veel kleurrijker en voller van smaak. We gaan ergens zitten om pastel te eten (de soort kaassoufflet ) als we iemand horen zeggen "i speak Dutch" uuuh huh, oeps, ownee, hopelijk hebben we niet iets over hun gezegd. Aangezien niemand ons verstaat maken we af en toe gebruik van leedvermaak.. De man antwoord met het antwoord: " me too, I'm from South-Afrika" ownee wat is dit! We zitten uiteindelijk aan een tafel waar iedereen Nederlands spreekt... Hoe raar! We vertellen een beetje en de mannen zullen ons vanavond meeten in de club. We staan 's avonds in de rij voor club Gloria als ik "Tassaaaa Tassaa" hoor.. De mannen zijn echt gekomen en staat binnen te wachten. We kletsen even met ze en gaan met Fernando en Matheus naar de dansvloer. We amuseren ons goed en komen weer laat thuis.
Vrijdag staan we op tijd op want de boys gaan naar het skatepark en wij gaan mee als support (in de zon liggen en af en toe juichen kunnen we wel).
Vanavond hebben we verjaardag van Mauricio, biertjes drinken bij een bar. We gaan niet op stap, ook wel eens lekker. Op de verjaardag zien we iedereen weer en kletsen we een beetje bij, zo leuk om iedereen weer eens te zien! Rond 00:00 uur krijgen we te horen dat we op stap gaan, ok dit hadden we dit keer echt niet zien aankomen maar goed. Ricardo gaat ook mee en daar gingen we eerst veel mee om dus we moeten eigenlijk wel mee. Het is een open-bar feest. Entree is 50 reais en dan kun je de hele avond gratis drinken. Er is een live optreden van een samba-band en het is echt een feest waar je als toerist normaal niet terecht komt. Het is namelijk een Highschool party, ook wel te zien aan de mensen die er rond lopen.
Na de samba-band komt een andere artiest. Ze draaien bekende nummers maar maken er allemaal funkmuziek van. Ons favoriete genre!! Wat een feest, overal vliegt bier en Tessa staat op haar slippers in een plas bier te dansen (zoals ik al zei, we zouden niet op stap gaat dus kleding was hier niet op aangepast). Als we een tijdje later gescheeuw en gejuich horen    kijken we weer eens naar het podium: OMG OMG OMG ieuw OMG waarom??!! Big Mag staat op het podium. Dit is blijkbaar haar bijnaam en we snappen waarom. Ze staat met haar billen te schudden en overige funkmoves te maken.. We krijgen medelijden met haar en hopen dat ze snel terug het publiek in gaat. Helaas niet het geval en het wordt alleen maar erger. Om de naam Big Mag zijn ontstaat te verklaren wat extra uitleg voor jullie. Ze heeft behoorlijk enorm overgewicht, zeg maar heel enorm. Nu is dat haar keus natuurlijk maar ze wilt dit heel graag met ons delen. Haar kledingkeuze is als volgt: een rood hemdje waar het deel van de buik ala Ed Hardy is geknipt waardoor de buik in zicht is. Daaronder draagt ze shorts.. Precies tot onder haar billen en daaronder een zwarte panty. Haar billen zijn mega, Brazilianen  hebben al meer bil als ons maar zij heeft al die stukjes bil die wij niet hebben toegeëigend en als 1 geheel gemaakt.
De hele avond staat ze te dansen alsof ze Megan Fox is en het publiek vindt het (raar genoeg) geweldig!! Mensen willen met haar op de foto, met haar dansen en zelfs met haar zoenen.. Tja wij weten t ook niet maar we komen er wel achter dat zij bij de artiest hoort..
Uiteindelijk gaan we rond 6:30 maar eens richting huis. We stoppen bij de Mac maar er is alleen nog drive true, Tess en ik kiezen voor de Walk true maar moeten van Fernando weer terug in de auto.. Helaas
Thuis aangekomen zijn we klaarwakker vanwege de wodka red-bull die we hebben gedronken (verdeling: 1/10). Het was een Highschool feest dus denk vandaar de voorkeur voor veel red-bull, drupje wodka. We zetten onze dvd's van March 25 op maar komen erachter dat het alleen Portugees gesproken is en dat deze film met een telefoon is gefilmd in de bioscoop en dus niet te kijken is. Vandaar de €5 dus..
We gaan maar eens slapen want vanavond is de gratuationparty van Helena.
Er komt veel bezoek dus we staan maar weer vroeg op (12:00). We kijken gezellig de dvd van Beyoncé en gaan erna nog even shoppen.
Thuis aangekomen maken we ons klaar voor het grote feest, de familie verzamelt zich weer hier dus we kletsen gezellig met iedereen.
Op het feest aangekomen eten we wat en kijken wat rond. Na een half uur lopen we achter Helena aan met een mega smile en zeggen om de 5 min: " Ola, Tudo beng?" of "Nice to meet you", "Nice to see you again". Onze glimlach zit vastgeplakt en af en toe weten we niet meer of we de mensen nu wel of niet al kennen. We geven dan maar gewoon een kus en knuffel en wachten op wat diegene gaat zeggen, anders houden we het gewoon op Ola. Meestal vragen we het aan elkaar, aangezien ze ons niet verstaan doen we dit gewoon hardop met een glimlach op ons gezicht zodat het lijkt dat we iets anders zeggen (hopen we).
Na onze smile-sessie gaat Tess nieuwe caipirinha's halen ( 5 soorten en zoveel als je wilt). Ze heeft de beste barman gevonden en met dr looks de beste caipirinha's gekregen. Als we even later weer nieuwe gaan halen is het behoorlijk druk, hij ziet ons we steken 2 vingers in de lucht en na 3 minuten komen er twee caipirinha's over de hoofden van de wachtende naar ons toe. Jeeeej dit moeten we hebben!! We lopen naar de dansvloer en dansen er op los met de familie van Helena. Zij dansen en drinken veel harder als ons, heerlijk om te zien!! Ze schreeuwen (niet zingen) elk nummer mee en springen ( ja niet een beetje mee bewegen) er op los. Zelfs oma beweegt meer als ons. De hele avond genieten we van het gefeest om ons heen. Als we rond 03:00 weer even gaan eten zit oma nog steeds aan de tafel met een gekleurde boa om haar nek en bounce-smiley's op haar hoofd. Wat een familie!! Als we terug naar huis gaan (05:00) kunnen alleen Tess en ik nog recht lopen dus Tess ondersteund Fernando aangezien die er het ergst aan toe is. We komen thuis aan lopen door beide gates draaien ons om en.... Antonio weg!! Gewoon weg, opgelost, verdwenen. Niemand weet waar die is. We sturen Fernando nog eens om nogmaals te kijken maar die komt alleen lachend terug met het nieuws dat hij in een plantenbak in de tuin heeft gepiest. Na een tijdje gaan we maar met de lift naar boven want wij weten niet wat we moeten doen en Daisy en Fernando al helemaal niet. Als we boven zitten te eten komt Marcello binnen wandelen en vraag ik hem of hij Antonio is tegen gekomen. "Antonio kwijt, meen je niet!" hij loopt weg en komt terug met het nieuws dat Antonio gewoon in bed ligt te slapen... Pfff wat is dit nu weer?! We snappen er niks meer van. We besluiten maar te gaan slapen want zitten niet op hetzelfde dranklevel en verstaan de taal niet. De rest blijft nog eten en we horen Daisy nog vaak int Engels praten. Vandaag doen we zo min mogelijk maar gaan straks in een Cafe bijkletsen met de meiden.

Goed nieuws: misschien gaan we donderdag naar Rio!!

Tchauuuu Xx