Sao Paulo! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu Sao Paulo! - Reisverslag uit Fortaleza, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

Sao Paulo!

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

30 Juli 2012 | Brazilië, Fortaleza

Hoii alllemaal!!

We zijn niet zo'n held in het bijhouden van de reisverslagen merk ik. We zitten inmiddels op dag 17 zonder dat we dit echt door hebben, de tijd vliegt zo enorm snel voorbij!

Dinsdag zijn we om 23.00 aangekomen in Sao Paulo, meteen erna gaan feesten om te vieren dat we Helena en Fernando weer zien :D
Dit was in Clash Club waar we 2jaar geleden ook een aantal keer zijn geweest. Deze club draait alleen maar hip hop en r&b, dusss perfect voor ons! We hebben nog niet echt door dat de Brazilianen niet zoals ons om 3uur naar huis gaan dus voor we het weten is het al 6.00uur. Oke, dit ritme moeten we ons even gaan aanwennen.
De eerste dag gaan we met Fernando en zijn vrienden op weg, Helena moet helaas iedere dag werken. Ze nemen ons mee naar een soort park waar heel veel jongens aan't skaten zijn. Nadieh en ik gaan langs ze kant zitten en bewonderen alle kunsten die de skaters uithalen. We lopen een beetje rond en vinden Fernando en zijn vrienden onderaan de berg terug. We klimmen een trappenhuis op en ontdekken een super mooi uitzicht over Sao Paulo. Het gebouw waar we op staan is een graftombe van een van de eerste koningen van Brazilie. Ben blij dat we ook wat van het culturele gedeelte meekrijgen hihi.

We gaan naar huis en daar staat weer een heerlijk diner klaar gemaakt door de moeder van Helena, Dayse. Na het eten maken we ons weer klaar om te gaan stappen, we gaan naar Gloria, weer een club met veel hip hop en R&B. Hier draaien vanavond bekenden uit de muziekwereld in Brazilie, waarvan een zelfs in New York woont en werkt. Maken wij weer mee :) Nadieh heeft er natuurlijk weer meteen een paar te pakken waarmee ze kan vertellen. Ik leer een paar vriendinnen van Helena kennen die bijna geen engels spreken, met handen en voeten kom je een heel eind!
Eentje spreekt Frans en gaat er meteen vanuit dat alle Europeanen Frans spreken, ze begint hele verhalen te vertellen waarnaar ik toch maar duidelijk moet maken (met handen en voeten) dat ik hier toch echt niet zo goed in ben.
Na een leuke avond gaan we met de taxi naar huis, we hebben toch nog wel honger en besluiten langs de Mac Donalds te gaan. Helena blijft thuis want zij moet over 2uurtjes alweer op om te gaan werken.
Bij de Mac Donalds aangekomen merken we dat de dame achter de balie met Fernando is aan't sjansen. Iedere keer als hij iets besteld besluit zij haar 6 kilo wegende borsten over de counter te gooien om zo indruk op hem te maken. Nadieh krijgt dit door en ziet haar kans om stiekem sausjes te stelen vanuit de auto. Zodra de dame weg is klimt ze door het raam en rijkt zo zover ze kan met haar arm door het raam van de MacDrive. Oojee, daar komt de dame terug.... Ze schuift de bak met sausjes terug naar een plek waar Nadieh er niet meer aankomt en stopt abrupt met sjansen. Dit was toch niet zo heel slim denk ik :P.

De dag erna staan we natuurlijk weer veel te laat op, ik hou er helemaal niet van om op vakantie tot ' s middags in m'n bed te liggen maar als je iedere dag gaan stappen en niet eerder dan 6 's morgens thuis komt is het op een gegeven moment geen optie meer.

Fernando komt ons om 10uur wakker maken om naar een pretpark te gaan. Wat ben ik blij dat ik niet veel gedronken heb!!!! We halen een vriend van Fernando op die inmiddels 5 jaar in Alabama woont, hij is hierheen gevlogen voor de graduation party van Fernando zaterdag. We moeten even wennen aan zijn accent (Engels met een Braziliaans accent + een Alabama accent) na veel moeite hebben we het een beetje door en kunnen we een gesprek met hem voeren. Het is weer een geweldige en vermoeiende dag na 3 uurtjes geslapen te hebben vannacht.
Thuis staat weer een heerlijk diner klaar, we gaan even liggen in de thuisbioscoop en kleden ons weer om om naar een verjaardagsfeest van een vriendin van Helena te gaan. Wederom een avond die tot de late uurtjes doorgaat.

'S morgens worden we wakker gemaakt door Dayse en Antonio, ze willen met ons gaan lunchen aan de overkant van de straat. Het is een restaurantje met veel verschillende gerechten. We scheppen ons bord vol en moeten dit afwegen voordat we naar de tafel gaan. Zo worden hier de prijzen berekend.
Nadieh heeft op aanraden van Helena een speciaal soort stukje vlees gepakt, ze neemt een hap en vind dit heel zacht en apart. Helena begint te lachen en geeft na een tijdje aan dat dit tong is van de koe. Je ziet Nadieh meteen wit wegtrekken en besluit het stukje vlees zo snel mogelijk naar Antonio's bord te verplaatsen. Hahah, leuk zo'n verassingen!

Vandaag is de dag van de graduation party van Fernando, volgens alle verhalen die we horen moet dit heel wat zijn. We zijn dus erg benieuwd wat ons te wachten staat. We gaan wat tv kijken om uit te rusten, eten wat en gaan ons klaar maken voor het feest.
Wij zijn nog bezig met onze make-up als de moeder en tante van Helena al helemaal aangekleed en al de kamer in komen. Wat zien ze er prachtig uit!! We zien aan hun make-up en kleding dat het dus echt een officieel feest is met gala kleding. We doen ons best om er gepast uit te zien met de kleren die we hebben meegebracht.
Aangekomen op het feest staan er overal gedekte tafels op naam van de geslaagden, we gaan zitten en krijgen een soort champagne. Fernando neemt ons mee naar de bar om daar een drankje te kiezen.... Caipirinha natuurlijk!
We eten wat en dan begint het feest pas echt. De geslaagden gaan met hun vader of moeder dansen als opening van het feest. Nadieh en ik vinden dat we hierbij moeten zijn en zoeken een weg door alle mensen. Als we aankomen is de dans voorbij en mogen genodigden de dansvloer op. Jammer!
Het feest barst los en er is zelfs een live band, waarop Fernando en zijn vrienden als gekken los gaan. Dit wordt me weer een avond!
We feesten ons wat af en dansen met iedereen, dit zie je in NL dus echt nooit, jongens die dansen!
Nadieh en ik besluiten om tussendoor een paar keer te gaan eten en nieuwe drankjes te gaan halen. De vloer is overal extreem glad dus je moet echt oppassen waar je loopt. Ik waarschuw Nadieh hiervoor, heb m'n zin nog niet af en paaaaf daar lig ik al in mn galajurkje languit op de vloer! Dit gebeurt de rest van de avond nog zo'n 3 keer. Gelukkig ben ik niet de enige en lachen we ons wat af!

Om 5uur is het feest afgelopen, de lampen gaan aan en mensen vertrekken naar huis. Wij besluiten ook naar huis te gaan aangezien we niemand van Fernando's vrienden meer kunnen vinden. Thuis eten we nog wat spaghetti en gaan meteen door naar bed.
De ochtend erna komen we de keuken in en horen we dat de jongens gisteravond een vechtpartij hebben gehad. Ik ga Fernando's kamer in en zie hem daar liggen met een dik blauw oog. Germ! We laten hem slapen en gaan met een vriend van Helena naar een bierproeverij. Jaa hoor, de afgelopen dagen hebben we nog geen alcohol gezien dus waarom niet??!!
Pfff,, ik heb het er zwaar mee en besluit 2 biertjes te proberen, waarnaar ik overstap op water. De rest houdt het langer vol en proeft erop los. Na afloop gaan we naar huis, bestellen een heerlijke hamburger, kijken een film en zingen om 00.00 in het Portugees (voor zover het lukte) een verjaardagsliedje voor Fernando. Vandaag is zijn verjaardag.

Jullie merken het al, Sao Paulo is alleen maar feesten geweest tot nu toe. We blijven hier nog 2 weken, dus ben benieuwd wat de rest ons gaan brengen!

Tchau e beeijo, Nadieh en Tess

• 31 Juli 2012 - 09:50

Jan:

hey zuiplappen,

Minder vaak iets opschrijven is een teken dat jullie vermaken! goed bezig.

Jan

• 31 Juli 2012 - 10:16

Nadieh En Tessa.:

Hoi feestbeesten,

Leuk te lezen dat Helena ook weer present is tijdens jullie vakantie.
    Doe haar veel groeten.
    Ik hou niet zo van Mc.Donalds.

Gr. Jean.

• 31 Juli 2012 - 10:16

Nadieh En Tessa.:

Hoi feestbeesten,

Leuk te lezen dat Helena ook weer present is tijdens jullie vakantie.
    Doe haar veel groeten.
    Ik hou niet zo van Mc.Donalds.

Gr. Jean.

• 31 Juli 2012 - 17:30

Nadieh:

Hey Jan en Jean,

We vermaken ons inderdaad goed en het is heerlijk om weer bij Helena te zijn!!
    Hebben vandaag een beetje rust dus ga proberen weer een verslag te schrijven.
    Leuk dat jullie ons volgen en reageren!

Liefs Nadieh

• 01 Augustus 2012 - 14:13

1 Augustus :

jullie geen alchol gehad.. jij zij 5 dagen grap jas jij drinken de heel week haha
    zie dat jullie lekker na julie zin hebben !!
    hoe meer ik het lees hoe meer zin heb om ook daar na toe te gaan !!
    geniet er nog maar lekker van gr xx ruth en emiel