dag 2 - Reisverslag uit Mucuripe, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu dag 2 - Reisverslag uit Mucuripe, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

dag 2

Door: Nadieh & Tessa

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

15 Juli 2012 | Brazilië, Mucuripe

Ola Amigo's!!!

Najie hier
Hoe geweldig kan je vakantie zijn?!! We zijn pas 2 dagen hier en hebben al zoveel leuke dingen gedaan en zoveel mensen leren kennen.
De eerste dag waren we dus naar het samba-beachfeest gegaan. Allemaal live bandjes en de bekende trommelbands. De volgende dag zijn we met Raiza naar het strand gegaan, heerlijk in de zon gelegen en uit kokosnoten gedronken.. Kan gewoon niet beter. De zee is hier echt heftig, het waait hier behoorlijk waardoor het goed te doen is in de zon. Je handdoek neerleggen is daarentegen een heuse klus. Hebben nog niet echt een manier gevonden om het charmant te doen, momenteel is het in een spagaat (proberen te) staan en snel gaan zitten. Maarja iedereen ziet toch al dat we Gringa's (buitenlanders) zijn dus misschien krijgen we enig begrip. Na het zware strandleven zijn we coxinhas gaan eten ( Tess' favoriet). Bij thuiskomst krijgt Raiza bezoek van vrienden, dus hebben gelijk weer bier voor ons staan. Volgens mij drinken ze hier niet veel anders, dit is buiten jus het enige wat standaard voor ons staat. Maar goed, na het eten weer de stad in, we gaan chop drinken. Bier met wijn... Heel lekker! Beetje ons kasteelbier maar dan nog zoeter ( boys, het is dus mogelijk). Aangezien Matheus zeg maar behoorlijk dronken was en in z'n ondergoed over het terras ging lopen zijn we maar terug naar huis gegaan. Vandaag kwam Raiza ons wakker maken met het nieuws dat ze vannacht ziek is geworden. We kunnen dus niet naar het strand de nieuwe watersport uitproberen maar kunnen wel met Luciana naar het strand. Dus omkleden ontbijten en vamos! Bij het strand aangekomen heeft Fernando ( vriend Luciana) al kiwi-caipirinha's en crab geregeld. OMG wat een leven, crab breken op zoek naar stukjes vis en caipirinha drinken. En om het af te maken: aan het strand met palmbomen en een liveband. Nooit geweten dat crab lekker kan zijn. Tijdens het eten geeft Fernando de plannen voor morgen vast aan. Zijn neef geeft les in kitesurfen, dus dit kunnen we morgen gaan proberen. Woeee hoe gaaf! Na het eten 'gezwommen' in de zee.. Met alle enorme tsunami-golven eerder zwem-voor-je-leven te noemen. Even paar uurtjes in de zon opdrogen en op naar de lunch. Fernando heeft een VW amarok TDI 4 motion wagen dus gaan eerst nog ala Dakar door het zand racen. Aangekomen bij de lunch, restaurant van schoonbroer van Fernando. We zitten 5 meter van het strand af, iedereen zit net op z'n plek wanneer we iemand 'SOCORRO' horen schreeuwen. Fernando en z'n neef rennen er als baywatchers op af en kunnen de man gelukkig veilig uit het water helpen.. Tsunami-golven zoals ik eerder al zei. De lunch is weer zoals we inmiddels gewend zijn, heerlijk!! Na de lunch zijn we terug naar huis gegaan, even omkleden.. Zometeen gaan we naar Luciana pizza eten en erna weer de stad in, drankjes drinken.

Nog wat feitjes:
- als er 100 druppels uit de lucht vallen (voor ons geen regen te noemen) stopt alles. Mensen racen naar binnen alsof er een overval is geweest. Zelfs de band stopt volledig en gaat binnen staan
- de wegen worden gelegd en verder ook nooit meer naar om gekeken. Dus af en toe heb je het Dakar gevoel gewoon midden in de stad.
- waterputten in de weg zijn niet heel logisch aangelegd, zijn allemaal gaten waardoor je auto iet wat vaker een garage moet bezoeken. Maar goed laten we ons daar niet druk om maken
- de woorden 'weer' en 'koud' komen niet in 1 zin voor. Het is hier altijd warm, zeg maar rond de 25/30 graden. Ook 's nachts.
- als je na de wc gaat gooi je je wc-papier na gebruik in de prullenbak want dit mag je niet doorspoelen... Raar en wil er eigenlijk ook niet aan wennen!
- elk huis heeft airco ipv verwarming
- op bed liggen alleen 'tafelkleden' dekens hebben ze hier niet.
- als je wilt bestellen schreeuw je naar de ober, gewoon wachten tot iemand je komt helpen kennen ze hier niet echt.
- drinken en rijden, hier de normaalste zaak.

We moeten ons nu gaan klaarmaken want Luciana komt ons zo halen.

Chau, beijo!!

• 16 Juli 2012 - 11:52

Sandra:

Ik ben benieuwd hoe vol dit keer het album gaat worden hihi. Nu al zo veel gedaan!
    Have fun!
    Dikke xx Sandra

• 16 Juli 2012 - 15:21

Pap:

Het valt mij op dat je je van lunch naar lunch verplaatst, dat zou ik nooit doen :-)

• 16 Juli 2012 - 19:10

Mam:

Hallo meiden.. Pffft gaat zwaar worden...ben benieuwd hoe dit verder gaat. Gelukkig houd je dit verslag bij...kun je in ieder geval nalezen wat jullie allemaal gedaan hebben. Verder zie ik veel eet en drink feitjes...herkenbaar...maar wel lekker.. :) ..Nou ben benieuwd naar julie volgend verslag...geniet!!! Xxx