Dag 2 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu Dag 2 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

Dag 2

Door: TessaNadieh

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

17 Juli 2010 | Brazilië, São Paulo

Bon noite!

Tessa hier,

Het is inmiddels 20.00h s avonds, de dagen vliegen zo snel voorbij!

Gisteren avond zijn we uit gegaan met de vrienden van Helena. Eerst hier in huis ingedronken en iedereen ontmoet. Ze zijn allemaal heel vriendelijk!! Nadat we een aantal caipirinhas voorgeschoteld kregen zijn we rond 12uur vertrokken naar een club. Het is anders dan in Nederland, de muziek was van de jaren 60, het licht konden ze niet vinden en de disco lampen waren waarschijnlijk defect. Verder was iedereen vergeten dat ze gingen stappen, en zagen ze er allemaal uit alsof ze even naar de snackbar gingen. haha!

Het was buiten dit een heel geslaagde avond! We worden overal door iedereen voor minuten aangestaard, denk dat de meeste nooit europeaanse meisjes hebben gezien haha.

Het leuke van de hele avond was dat iedereen zooooo dronken was! Wij bestelden de caipirinha met cachaca omdat deze een stuk goedkoper was dan de gene met wodka en omdat dit het originele braziliaanse recept is. Iedereen waarschuwde ons dat we na 2 van deze drankjes plat zouden liggen omdat het zoo sterk zou zijn..
Het ging de hele club rond dat we het aandurfden om deze sterke versie te bestellen. Na de eerste slok was het drankje echt mega sterk! We gingen ervan uit dat ze dan wel gelijk zouden hebben, maar na een stuk of 3 voelden we nog niet echt veel..

Op een gegeven moment was iedereen zo dronken, behalve nadieh en ik.. Waarschijnlijk gaan we te veel stappen in nederland dat we de drank al gewend zijn haha, niemand kon geloven dat wij niet dronken waren.

Vandaag zijn we eerst met Helena en Fernando naar de tattoo shop geweest, Ricardo had een sessie van 2 uur voor zijn nieuwe tattoo op zijn arm. Het is een heel kunstwerk over zijn hele linker arm, heel mooi.

Toen zijn we naar een pleintje gegaan waar iedereen op zaterdag kan gaan kijken naar een optreden met dansende mensen met trommels, zelfs de mannen dragen rokken! echt geweldig om te zien.
Daarna zijn we gaan kijken naar capoeira, dit zijn mannen die op een dansende manier gaan vechten met elkaar.

Rond 18.00 zijn we gaan eten met de ouders van Helena, het eten is heel lekker maar wel heel anders dan we gewend zijn. Heel veel rijst, bonen en kip.
De ouders zijn echt heeel erg leuk!

Nu liggen we in bed om heel even te gaan slapen want vanavond staat de volgende party op het programma! We gaan naar een club: Mars. Hier word alleen Braziliaanse muziek gespeeld, veel samba met rock als ik het zo moet geloven ;)

Nu nog een paar foto's en tot morgen!
Blijf vooral doorgaan met reageren, vinden we echt heel leuk!

xxx Nadieh & Tessa

• 18 Juli 2010 - 09:53

Sandra:

Ben erg trots op jullie dat jullie je zo goed gedragen hebben hihi :) Laat maar eens zien hoe nederlanders kunnen drinken! Klinkt gezellig. Ben ook benieuwd naar jullie andere stap avond!
    Het lijkt wel alsof het koud is daar?? Is dat ook zo?

Dag dag xx

• 18 Juli 2010 - 09:59

Mam:

Nou Meiden zo te is het niet moeilijk om het leuk te vinden. Het is vooral leuk doordat je met Helena kunt gaan en daardoor het echte Braziliaanse leven meemaakt.
    Wel leuk dat jullie zo met de groep mee gaan. De Brazilianen krijgen nu wel weer een andere kant van Nederlanders te zien.
    Voetballen we ze eerst van het veld af, zuipen de meiden ze nu ook nog onder tafel :).

Ben trots op jullie.

XXX mam.

• 18 Juli 2010 - 11:19

Marja En Raymond:

Hoi Tessa en Nadieh,
    Het is zo als we kunnen zien inderdaad niet al te goed weer, komende week zou het beter worden, niet ? Op de foto zijn de gemalen bonen te zien, deze hadden ze ook in Mexico ( al bij het ontbijt ) get ver. Wel leuk dat we jullie zo kunnen volgen, dan kunnen wij ook een beetje meegenieten van jullie plezier. Groetjes, Marja en Raymond.

• 18 Juli 2010 - 13:11

Mandy:

Hoi sgeetjes!!!

Leuk dat jullie het zo na jullie zin hebben!!!
    En dat zuipen is voor jullie ook geen probleem he ahahha
    Geniet er nog van en ben benieuwd naar de volgende reisverslagen!
    X

• 18 Juli 2010 - 14:15

Tess:

De eerste 2 dagen was het weer niet goed, heel erg bewolkt maar wel rond de 20 graden. Het is te doen maar wel weer wennen tegenover de hitte in nl! Vanaf vandaag gaat het weer beter worden! Van 23 tot 28 graden dus ben benieuwd :) xx

• 18 Juli 2010 - 18:01

Ed:

Jazeker! leer ze maar eens wat van de nederlandse, en dan met name de limburgse cultuur!! haha! Veel plezier!

• 19 Juli 2010 - 17:54

Cindy:

He tjikkies..
    Wat fijn om te lezen dat jullie t zo goed naar jullie zin hebben!!
    Ik ben stiekem wel n beetje jaloers hoor.. hihi..
    En super leuk jullie verhalen en foto´s.. kunne we aan dees kan van de wereld even meegeniete..
    Nog heel veel stap plezier.. en niet te veel zuupen he.. ;)
    Doeii Dikke kus