Dag 9: De watervallen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu Dag 9: De watervallen - Reisverslag uit Brasilia, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

Dag 9: De watervallen

Door: TessaNadieh

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

27 Juli 2010 | Brazilië, Brasilia

Dag 9: De watervallen

Nadieh weer :)

Eindelijk is het zover! We gaan naar de watervallen.
Ik heb er zo veel over gehoord dat ik niet kan wachten om er heen te gaan.

Binnen 40 min zijn we er, het is heerlijk weer wat we niet hadden verwacht vanwege de slechte weersverwachting. We hebben gekozen voor een uitgebreide tour.
We vertrekken met een jeep richting het water, waarbij we uitleg krijgen over de natuur waar we door heen rijden.
Aangekomen bij het water stappen we in de boot, deze boot zal ons heel dicht bij de watervallen brengen zodat we kunnen voelen hoe sterk het water is en hoe het is om zo dichtbij te zijn.

We hebben gelukkig van te voren ponchos gekocht zodat we nog een beetje droog blijven, in de boot krijgen we een zak waar je je tas en spullen in kunt doen die niet nat mogen worden. We varen een stukje en zien de eerste watervallen. Ze zijn al vrij groot maar voor wat nog gaat komen zijn ze heel klein. Na een tijdje zien we ze,, de enorme watervallen. Niet normaal hoe groot ze zijn!! Ik heb met mijn ouders de watervallen in Kroatie gezien en vond die al geweldig maar ze zijn niks tegenover deze watervallen. We krijgen de opdracht de camera’s in de zak te doen omdat we nu heel dicht bij de waterval gaan komen. We stoppen alles weg, verstoppen ons helemaal in de poncho en gaan dicht bij elkaar zitten. Dit is echt geweldig, je komt zo dicht bij de waterval dat je niet eens meer omhoog kunt kijken. Overal is water en je voelt dat je heel erg dichtbij bent. Ik blijf maar schreeuwen look up look up tegen Helena en tess maar het is heel moeilijk om omhoog te kijken aangezien je ogen na 5 seconde in zwembadjes veranderen. Ik heb overall kippevel van de kick en kijk me ogen uit (de tijd dat ik ze open kan houden). Als we weer weg varen is iedereen super enthousiast. Het is echt een geweldige ervaring!! We varen naar de kant en stappan allemaal uit de boot. Nu lopen we verder door het ‘park’ en zien alleen maar prachtige natuur en prachtige watervallen. We eindigen bij de grootste waterval, ik moet even 3 x slikken vanwege de hoogte( hoogte is niet mijn favoriete ding) maar het is prachtig. We waren weer droog van onze dichtbij ervaring maar zijn nu weer doorweekt, het water vliegt door de lucht als een enorme bui motregen.

Ik zal de foto’s en filmpjes er nu op zetten want het is gewoon niet te omschrijven zo mooi.
De filmpjes zet ik op youtube want er is geen plek meer op deze website.

Kijk en ervaar zou ik zeggen, als je ooit de kans krijgt moet je er zeker heen gaan.

Ik moet nu stoppen want we gaan in de sauna en daarna eten met Raiza, het is nu al dag 12

Liefs Tess en Nadieh



  • 27 Juli 2010 - 21:36

    Mam:

    Weer een geweldige ervaring rijker. Niet te geloven zo mooi als de natuur kan zijn.

    Ook op ons heeft het ontzettend veel indruk gemaakt en ik kan me voorstellen dat jullie het ook zo mooi vonden.

    Ik vind het super dat jullie samen met Helena zo veel van haar prachtige land kunnen zien.

    Maar goed dat jullie nog een stukje kunnen lopen, kun je weer een beetje plaats maken voor de volgende BBQ hahahah.

    XXX mam.


  • 27 Juli 2010 - 21:39

    Mam:

    Heey.... ik lees net pas goed.
    Gaan jullie eten met Raiza???? is die ook daar dan.

    Nou dat is wel erg leuk dan. Heel veel groetjes en knuffels ook voor haar.

    Mam.

  • 28 Juli 2010 - 17:11

    Ed:

    Wauw, adembenememd mooi die watervallen, is er een directe link naar youtube waar ik de filmpjes kan vinden? Kan ze zo niet vinden namelijk, ben erg benieuwd naar het ongetwijfeld indrukwekkende geluid van het water. grtz, Ed

  • 28 Juli 2010 - 17:43

    Ruth:

    heey meid

    nou is echt zo mooi om te zien en omzo mee te lezen heb al beetje gevoel van vakantie en dat mee mag leven van jullie vakantie, dat jullie zo veel zien niet verwaht !!
    als jullie thuis zijn hebben jullie veel te vertel of niet dan ?
    groetjes xx ruth geniet nog even van voor dat verbij is !!

  • 28 Juli 2010 - 20:38

    Alice:

    Hee Meiden!

    Waaaauw, dacht ik dat ik vette watervallen had gezien in Kroatie.... Maar dat was geloof ik nog niks in vergelijking met deze!!! Echt vet.
    Heb nu pas tijd om jullie verslagen te lezen... Onze vakantie zit er al weer op.
    Geniet er nog van X Alice

  • 23 Augustus 2010 - 14:37

    Sandra:

    Woeeee...! Sjiek hoor! Lijkt me wel beetje eng in zo een boot op het water. Geen shampoo meegenomen? Hihi! Mooie foto's ook!

    Daag xxxjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Brazilië, Brasilia

Nadieh & Tessa

Actief sinds 05 Juli 2010
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 31794

Voorgaande reizen:

16 Juli 2014 - 23 Juli 2016

Curacao

13 Juli 2012 - 14 Augustus 2012

Fortaleza & Sao Paulo!

15 Juli 2010 - 06 Augustus 2010

Helena!

Landen bezocht: