Dag 3 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit São Paulo, Brazilië van Nadieh & Tessa - WaarBenJij.nu

Dag 3

Door: TessaNadieh

Blijf op de hoogte en volg Nadieh & Tessa

19 Juli 2010 | Brazilië, São Paulo

Bom dia

Nazjie hier.
Eergisteravond zijn we weer gaan stappen. Dit keer naar een club waar live muziek is, vooral samba.
De club is net zo donker als de vorige club, maar hier laat je niet opschrijven wat je drinkt om dit op het eind van de avond te betalen maar koop je bonnen voor een drankje. Tissa en ik hadden bonnen voor caipirinha en bier. Ff wennen dat je van te voren al besluit wat je de hele avond gaat drinken. In deze club komen nog meer mensen naar ons toe om te vragen waar we vandaan komen en om daarna een heel gesprek te voeren. Zodra we zeggen Hollandia krijgen we gelijk reacties over het wk en dat ze in 2014 wel winnen. Waarop wij natuurlijk reageren dat ze iedereen zullen omkopen of afslachten aangezien het in brasil is en brasil geen regels heeft.
Het vertellen met braziliaanse jongens is nogal anders als het vertellen met nederlandse jongens. Het is niet alleen de taal maar je moet alert blijven tijdens het hele gesprek, het kan namelijk voorkomen dat je tijdens het gesprek ineens een aanzoek tot zoenen krijgt. Alleen vergeten ze je dit even aan te kondigen, vandaar dat je dus steeds alert moet blijven om dit te voorkomen en stoppen.

Maar goed, het was echt een hele leuke avond met veel leuke nieuwe vrienden. Tissa heeft trouwens na het uitgaan ontdekt dat de sushi hier heerlijk is. Ik ga me er binnenkort ook maar eens aan wagen.

Dag 3:

Bijgekomen van het stappen (waren om 7 uur thuis)beginnen we met de lunch. Rijst, bonen, sla (speciaal voor ons), een soort friet look-a-likes, en natuurlijk een berg vlees. Het vlees is half gaar er word op een soort gourmet stel gezet, hier kun je het zelf afbakken tijdens het eten. Echt heerlijk!!

Daarna maken we ons klaar voor de voetbalwedstrijd. Helena's team moet spelen (corinthians), het is de eerste wedstrijd na het wk. We hebben shirts geleend zodat we er helemaal bijhoren en ze niet zien dat we eigenlijk niet van hier zijn. Foute gedachte! Fernando brengt ons naar het stadion, we lopen er heen en worden door iedereen aangegaapt. Ze komen naar ons toe rennen om te praten, dit gebeurt steeds in het portugees zelfs nadat we een x of 10 hebben gezegd dat we van hollandia zijn en alleen engels verstaan. Ze willen met ons op de foto en blijven ons aanraken alsof we van een andere planeet komen. 1 man liet tissa niet meer met rust, ze was te mooi en dit moest hij haar even heel duidelijk maken. Bijgekomen en proberen te wennen aan de aandacht lopen we het stadion in. Er is een strenge controle, flesjes mogen niet mee naar binnen. Helena zit altijd bij de hooligans, daar gaan we nu ook bij zitten. Er staan mannen met grote trommels voor de tribune's. Iedereen staat te schreeuwen en te zingen, het is 1 grote corinthians familie. Helena doet volop mee en zingt de longen uit haar lijf, ze staat de hele tijd te springen en met alle dansjes mee te doen. Geweldig!! Tijdens de wedstijd word het alleen maar erger, ze doen hun shirts uit en showen het aan de spelers, zwaaien met hun shirts voor een nog groter effect. En om het af te maken trekken ze een inmens grote vlag over het publiek, iedereen geeft de vlag door naar achter en binnen een minuut staat we met een heel vlak onder de vlag, niemand kan ons nu zien maar dat lijkt ze niet uit te maken Ze schreeuwen en zingen gewoon keihard door. Tijdens ons moment onder de vlag was er net een penalty, dit hebben we dus gemist maar hun ook.
Na de wedstrijd gingen we gelijk terug. We kregen weer reacties van groepe mannen maar zijn het nu gewend dus we lopen gewoon arrogant door (is ook eens leuk om te doen, en aangezien we van een andere planeet komen kan dit best). Fernando komt ons ophalen maar zit in een palmera's shirt, we moeten dus even rennen om er voor te zorgen dat ook hij levend thuis komt.

Eenmaal thuis gekomen hebben we niet veel meer gedaan, wat tv gekeken en geslapen.
Duidelijk iets te veel geslapen want zijn nu klaarwakker terwijl het 7 uur s ochtends is.
Vanavond komt Carolina naar Sao Paulo, zij heeft hetzelfde jaar als helena in Nederland gewoont maar dan in Groningen. Ze is helena vaker komen opzoeken in munstergeleen en vandaar dat we haar kennen, een super leuke en lieve meid.
Vanmiddag gaan we naar een winkelstraat met allemaal goedkope dingen, zijn benieuwd ernaar!!

Nog even terug naar dag 1, hier hebben we de cadeaus aan het gezin gegeven. Ze vonden het allemaal heel leuk, zo ook t cadeau van sandra en Jean.

Jean was mijn mentor van groep 7 (eerste half jaar stage vorig jaar).
Helena was met kerst naar nederland gekomen, de eerste week dat ze hier was had ik nog gewoon stage. Jean zei dat ik haar kon meenemen naar stage om haar alles een beetje te laten zien. Het was echt een hele leuke ervaring voor iedereen! Ze heeft m.b.v. een powerpoint presentatie verteld over brazilie, geheel in het engels maar de kinderen verstonden het goed. Dit moment van mijn stage is vaak ter sprake gekomen aangezien het veel indruk heeft gemaakt op de kinderen.
Nu had jean samen met de kinderen ' tekeningen' gemaakt voor Helena met als titel: vandaag wordt een mooie dag.
Ze vond het helemaal geweldig!! Vooral dat er zo vaak iets bij stond over de wedstrijd. Zo had 1 kind de tekst ' vandaag wordt een goeie dag' veranderd in vandaag will be no good day met als illustratie de wedstrijd. Dus groep 7, bedankt namens Helena!

Nou ik ga maar eens stoppen zodat het niet een heel boekwerk word.

Ik ga proberen het filmje van de wedstrijd erop te zetten en bedenk je dat dit een half uur voor de wedstrijd was, tijdens de wedstrijd was het gezing 3x zo luid en enthousiast.

Nou blijf doorgaan met reacties,vinden we leuk!

Te vejo mais tarde!

xx Nazjie & Tissa

• 19 Juli 2010 - 13:30

Peter:

:P Pas 3 dagen daar en nu al hordes mannen achter jullie aan :P Doen jullie goed:P en nu al arrogant door lopen :P Jullie worden nog eens echte diva's ;D
    Greets Peter

• 19 Juli 2010 - 14:52

Mitch:

sjatje ik ben superjaloers dat je naar een zuid-amerikaanse voetbalwedstrijd geweest bent haha love u

• 19 Juli 2010 - 16:38

Pa:

Slapen kunnen jullie als je terug bent, nu moet je gewoon alles opsnuiven. Vraag aan Helena of jullie ook naar de illegale markt kunnen gaan. Je weet niet wat je ziet.Sushi moet je zeker proberen. xx

• 20 Juli 2010 - 10:25

Robbie:

Typerend...Blij dat de Braziliaanse vrouwen wat beter zijn lol